Szkoła Podstawowa Uni-Terra jest nowoczesną Szkołą integracyjną o uprawnieniach Szkoły publicznej realizującą edukację włączającą. Jesteśmy Szkołą przyjazną sensorycznie dzieciom. W szkole mamy specjalnie przygotowane pokoje wyciszenia, relaksacji, kąciki czytelnicze rozwijające zainteresowania. Rodzic jest naszym partnerem i ma wpływ na proces edukacyjno-terapeutyczny swojego dziecka.
SFERA | Zadania | Forma realizacji | Osoby odpowiedzialne | Termin |
INTELEKTUALNA | Rozpoznanie mocnych i słabych stron uczniów, przeprowadzenie diagnoz funkcjonalnych dzieci | WOPFU, SGE-5, SFP, SGE-6, KPI, Karty kompetencji Kluczowych uczniów | nauczyciele,wychowawcy, terapeuci | Wrzesień 2020 |
Rozwijanie zainteresowańi zdolności uczniów | Przygotowanie propozycji zajęć w zespołach przedmiotowych, prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań, warsztatów, konkursów, wyjścia do muzeum, teatru, na wystawy, udział w życiu kulturalnym miasta,przygotowanie programów artystycznych na uroczystości szkolne, prezentowanie talentów na forum szkoły, utworzenie Szkoły Talentów w szkole Uni-Terra Przeprowadzenie przez nauczycieli zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem aktywizujących metod pracy | nauczyciele, rodzice dyrektor | zgodnie z harmonogramem zajęć prowadzonych przez konkretne osoby Zgodnie z kalendarzem szkolnych uroczystości określających terminy konkretnych przedsięwzięć i osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie Zgodnie z terminami obserwacji lekcji ustalonym w planie nadzoru pedagogicznego do | |
Kształcenie samodzielnego formułowania i wyrażania sądów | Wprowadzenie oceniania kształtującego, oceny koleżeńskiej (proszę, dziękuję, przepraszam, chciałbym) | wychowawcy | Cały rok szkolny | |
Uczenie planowania i dobrej organizacji własnej pracy i gospodarowania czasem podczas przerw | Lekcje, warsztaty | psycholog, pedagog szkolny wychowawcy, | zgodnie z harmonogramem zajęć | |
Rozwój poszanowania dziedzictwa narodowego i kształtowanie świadomości narodowej. Wskazywanie autorytetów i wzorców moralnych | świętowanie rocznic i wydarzeń patriotycznych, lekcje wychowawcze na temat patriotyzmu, organizacja Niepodległościowego Rajdu Rowerowego, Apel związany z odzyskaniem Niepodległości | osoby wskazane | zgodnie z kalendarzem uroczystości i | |
Poznanie kultury rodzimej, zaznajamianie z kulturą regionu | wycieczki, tematyczne lekcje wychowawcze, | Osoby wskazane | Zgodnie z harmonogramem | |
Uczenie właściwego pojęcia tolerancji, odwagi w reagowaniu na niesprawiedliwość, krzywdę drugiego człowieka, agresję | warsztaty lekcje wychowawcze lekcje akceptacji Kurs samoobrony dla nauczycieli | pedagog szkolny, psycholog wychowawcy klas dyrektor | Zgodnie z harmonogramem | |
Promowanie zdrowego stylu życia | Dzień Sportu, zajęcia o zdrowym stylu życia | nauczyciel WF, wychowawcy klas | Zgodnie z harmonogramem | |
SPOŁECZNA | Kształtowanie przekonania o społecznym wymiarze istnienia osoby ludzkiej, a także o społecznym aspekcie bycia uczniem szkoły, rodzicem dziecka uczęszczającego do Szkoły | lekcje wychowawcze zebrania z rodzicamizasady w opisie na ścianach szkoły | Dyrektor , wychowawcy, nauczyciele | Cały rok |
Kształtowanie postawy szacunku wobec środowiska naturalnego | Udział w akcji sprzątanie świata.Udział w akcjach charytatywnych na rzecz zwierząt, wycieczki krajoznawcze. | wychowawcy, nauczyciele | Zgodnie z harmonogramem | |
Całoroczne monitorowanie frekwencji uczniów.Zwiększenie współpracy z rodzicami w zakresie kontroli obowiązku szkolnego | analiza frekwencji uczniówsystematyczne informowanie rodziców o absencji uczniów, wywiadówki, dni otwarte, indywidualne spotkania z rodzicami,sporządzanie comiesięcznych zestawień obecności | wychowawcy, dyrektor | Zgodnie z harmonogramem | |
Rozwijanie wiedzy i umiejętności nt. prawidłowego korzystania ze współczesnych mediów | Szkolny dzień bezpiecznego internetuLekcje wychowawczeInformatyka | Koordynator, wychowawcy, nauczyciele, psycholog, rodzice | Cały rokzgodnie z harmonogramem | |
EMOCJONALNA | Nauka nabywania świadomości własnych słabych i mocnych stron, kształtowanie samoakceptacji, budowanie poczucia własnej wartości | warsztaty dla uczniów lekcje wychowawcze | pedagog szkolny, psycholog i inni specjaliści | zgodnie z harmonogramem |
Kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów bez użycia siły | zajęcia integracyjnew klasachlekcje wychowawcze | pedagog szkolnypsycholog, wychowawcy | zgodnie z terminami dla poszczególnych oddziałów | |
Doposażenie przestrzeni wyciszeń i kącików czytelniczych | Organizacja przestrzeni | Dyrektor, rodzice | Cały rok | |
Jest to grupa podmiotów wzajemnie powiązanych i działających na miarę szeroko rozumianego systemu oświaty.
Projekt: ProRozyn Produkcja Kreatywna